|
Difficult to avoid, for example if you have a contact form on every page or some brief information about a company or something like that. It's not nice, but sometimes you have to find compromises, but ideally each of your landing pages is really individual, completely. Felix: Yes. It's best to have a nice structure, because SEO footer, SEO text, that always sounds like an unreadable blog and that's not good. Julian: And maybe one more thing, there are also the things/ So the question is, is that still necessary? Yes.
So maybe it doesn't have to be in the footer, but Google is still a text-based Special Data search engine and that's definitely how it is. Well, I just listened to Jens Fauldrath's podcast, the cool one, yesterday, which is an older one. With the (time sheep?) yes? They were just talking about it and it's just that Google still wants text, too, right? So they can't just work completely without text. Felix: Auch gerade für Longtail-Suchanfragen ist das super, wenn man in dem Text dann noch irgendwas drumherum erwähnt hat, darüber kann man dann wieder gefunden werden, und dann hat man ein bisschen breitere Angriffsfläche sozusagen für die Suchmaschine, dass die sagen kann.
Okay, für diese ganzen Begriffe bist Du relevant und nicht bloß für das eine Hauptkeyword, was im Title, in der <h1> steht. Neele: So viel dazu. Wir haben noch eine sehr interessante Frage von Jens. Jens hat einen Shop für Party-Deko, und dazu hat er einen Blog, auf dem er Rezepte hat. Die Rezepte funktionieren bei Google super, gehen total durch die Decke, der Shop leider gar nicht. Und er fragt sich, ob Google jetzt seine Seite als Rezeptseite ansieht? Felix: Das ist ja schon mal positiv, dass die zumindest als sehr gute Rezepte angesehen werden, also das ist ja schon mal ein Anfang.
|
|